Ayacucho van AS Adventure
De collectie Ayacucho van AS Adventure (met vooral winter- en trekkingkledij) wordt steeds uitgebreider.
Wat is er nu zo leuk aan deze collectie die werd genoemd naar een stad in Peru? Met elk verkocht product verwerft AS Adventure fondsen voor Solid International.
Over Solid: Solid International is een private stichting die in 2000 werd opgericht om ervaringen en knowhow uit het bedrijfsleven ten dienste te stellen van kansarmen wereldwijd. De hoofdzetel bevindt zich in Zwitserland en de financiering komt voort uit de ondernemerssector.
In de stad aan de flanken van het Andesgebergte ligt het brei-atelier waar de mutsen vandaan komen (en waar kansarme vrouwen en tienermoeders werkgelegenheid krijgen), maar met de opbrengst van de Ayacucho-wintercollectie kon Solid International er intussen al 6 projecten uit de grond stampen, vooral binnen de social-profit en non-profitsector. Het doel is om door verantwoord te ondernemen het welzijn en de weerbaarheid van kwetsbare groepen (vooral tienermeisjes) te verbeteren. De producten die zij fabriceren worden aan een eerlijke prijs verkocht.
Geen kleding met een fairtrade-label dus, die Ayacucho. Maar wel met opbrengst die kwetsbare groepen in het Zuiden ondersteunt. En dat juichen we toe.
Wat is er nu zo leuk aan deze collectie die werd genoemd naar een stad in Peru? Met elk verkocht product verwerft AS Adventure fondsen voor Solid International.
Over Solid: Solid International is een private stichting die in 2000 werd opgericht om ervaringen en knowhow uit het bedrijfsleven ten dienste te stellen van kansarmen wereldwijd. De hoofdzetel bevindt zich in Zwitserland en de financiering komt voort uit de ondernemerssector.
In de stad aan de flanken van het Andesgebergte ligt het brei-atelier waar de mutsen vandaan komen (en waar kansarme vrouwen en tienermoeders werkgelegenheid krijgen), maar met de opbrengst van de Ayacucho-wintercollectie kon Solid International er intussen al 6 projecten uit de grond stampen, vooral binnen de social-profit en non-profitsector. Het doel is om door verantwoord te ondernemen het welzijn en de weerbaarheid van kwetsbare groepen (vooral tienermeisjes) te verbeteren. De producten die zij fabriceren worden aan een eerlijke prijs verkocht.
Geen kleding met een fairtrade-label dus, die Ayacucho. Maar wel met opbrengst die kwetsbare groepen in het Zuiden ondersteunt. En dat juichen we toe.
Reacties
Een reactie posten